Kryteria oceniania wiedzy i umiejętności II etapu nauczania- wymagania edukacyjne.

 

§150.Kryteria oceniania wiedzy i umiejętności II etapu nauczania- wymagania edukacyjne

1.Ustala się następujące kryteria oceniania klasyfikacyjne:

1)stopień celujący otrzymuje uczeń, który:

a) bardzo dobrze posługuje się słownictwem, terminologią i symboliką charakterystyczną dla danego przedmiotu;

b) posługuje się w stopniu celującym zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych;

c) systematycznie pracuje przez cały rok szkolny, uzyskuje celujące wyniki ze sprawdzianów;

d) wykazuje się aktywną pracą na zajęciach;

e) celująco opanował wymagania z podstawy programowej z danego przedmiotu przewidziane programem nauczania przyjętym przez nauczyciela.

2) stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który:

a) bardzo dobrze opanował wymagania z podstawy programowej z danego przedmiotu przewidziane programem nauczania przyjętym przez nauczyciela,

b) posługuje się bardzo dobrze zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami w rozwiązywaniu problemów praktycznych i teoretycznych,

c) pracuje bardzo dobrze przez cały rok, uzyskuje bardzo dobre wyniki ze sprawdzianów,

d) wykazuje się aktywną pracą na zajęciach,

e) bardzo dobrze posługuje się słownictwem, terminologią i symboliką charakterystyczną dla danego przedmiotu;

3) stopień dobry otrzymuje uczeń, który:

a) nie opanował w pełni wymagań edukacyjnych z podstawy programowej z danego przedmiotu, ale opanował w stopniu dobrym wymagania edukacyjne przewidziane programem nauczania przyjętym przez nauczyciela,

b) rozwiązuje typowe zadania praktyczne i teoretyczne o średnim stopniu trudności;

c) przeważnie jest aktywny i przygotowany do zajęć;

d) najczęściej uzyskuje dobre wyniki ze sprawdzianów;

4) stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który:

a) opanował co najmniej w połowie wymagania edukacyjne z podstawy programowej oraz w stopniu dostatecznym wymagania edukacyjne przewidziane programem nauczania przyjętym przez nauczyciela;

b) wykonuje typowe zadania teoretyczne i praktyczne o niewielkim stopniu trudności;

c) najczęściej uzyskuje dostateczne wyniki ze sprawdzianów;

5) stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który:

a) ma trudności z opanowaniem wiadomości i umiejętności z podstawy programowej, ale braki nie przekreślają możliwości opanowania przez ucznia podstawowej wiedzy z danego przedmiotu w ciągu dalszej nauki;

b) w stopniu dopuszczającym opanował wymagania edukacyjne przewidziane programem nauczania przyjętym przez nauczyciela;

c) wykonuje zadania teoretyczne i praktyczne o niewielkim stopniu trudności z pomocą nauczyciela;

d) najczęściej uzyskuje dopuszczające wyniki ze sprawdzianów;

6)stopień niedostateczny otrzymuje uczeń, który :

a) nie opanował wiadomości i umiejętności z podstawy programowej danego przedmiotu w stopniu umożliwiającym mu dalsze zdobywanie wiedzy i umiejętności oraz nie opanował w stopniu dopuszczającym wymagań edukacyjnych przewidzianych programem nauczania przyjętym przez nauczyciela;

b) nie jest w stanie wykonać zadań o niewielkim stopniu trudności;

c) braki w wiadomościach i umiejętnościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy z danego przedmiotu;

d) najczęściej uzyskuje niedostateczne wyniki ze sprawdzianów;

 

2.Procentowe przeliczanie punktów z prac pisemnych na oceny jest jednakowe dla wszystkich przedmiotów. Przy ocenianiu w skali 1-6 obowiązują następujące zasady z zastrzeżeniem ust.3:

1)niedostateczny – 0-30%,

2)dopuszczający – 31-49 %,

3)dostateczny – 50-72 %, 

4)dobry – 73-85 %,  

5)bardzo dobry – 86-94 %,

6)celujący – 95-100%.

3. Procentowe przeliczanie punktów z prac pisemnych na oceny dla uczniów z orzeczeniem jest jednakowe ze wszystkich przedmiotów. Przy ocenianiu w skali 1-6 obowiązują następujące zasady:

1)niedostateczny – 0-19%,

2)dopuszczający – 20-39 %,

3)dostateczny – 40-54 %, 

4)dobry – 55-70 %,  

5)bardzo dobry – 71-89 %,

6)celujący – 90-100%.

 

cci20230929.jpg [2456x3484] cci20230929_0001.jpg [2456x3484]cci20230929_0002.jpg [2456x3484]cci20230929_0003.jpg [2456x3484]cci20230929_0004.jpg [2456x3484] cci20230929_0005.jpg [2456x3484] cci20230929_0006.jpg [2456x3484]cci20230929_0007.jpg [2456x3484] cci20230929_0008.jpg [2456x3484]cci20230929_0019.jpg [2456x3484]cci20230929_0016.jpg [2456x3484]cci20230929_0015.jpg [2456x3484]cci20230929_0014.jpg [2456x3484]cci20230929_0013.jpg [2456x3484]cci20230929_0012.jpg [2456x3484]cci20230929_0011.jpg [2456x3484]

 cci20230929_0009.jpg [2456x3484]cci20230929_0010.jpg [2456x3484]
               cci20230929_0020.jpg [2456x3484]

cci20230929_0021.jpg [2456x3484] cci20230929_0017.jpg [2456x3484] 

cci20230929_0018.jpg [2456x3484] 

 

cci202310123.jpg [2456x3484]

cci20230929_00241.jpg [2456x3484]

cci20231012_0003.jpg [2456x3484]